Analiza informaţiilor utilizānd SPSS
         

DESCRIERE: Cursul de "Analiza informaţiilor utilizānd SPSS", predat īn cadrul programului de masterat "Marketing Strategic" oferit de către Facultatea de Marketing, prezintă īn principal metodele matematice  şi statistice de analiza a datelor şi informaţiilor rezultate din procesul de cercetare a pieţelor, prezentānd atāt procesele teoretice, cāt  şi programul de asistare a analizei S.P.S.S. (Statistical Package for Social Sciences), oferit īn Romānia de către Romsym Data, parteneri ai Facultăţii de Marketing. Sunt prezentate metode şi tehnici din aria metodelor univariate, bivariate şi multivariate de analiză, cāt ş abordări practice, ce pornesc de la analiza primară a datelor din sondaje, ajungāndu-se pānă la abordări complexe, din categoria analizei grupurilor sau a scalării multidimensionale.

NOTARE: Examinare teoretică (4 mai, ora 13:30, sala 2202) şi Proiect final (21 aprilie).

INSTRUCTOR: Lect. Univ. Dr. Mihai Orzan

ANUL UNIVERSITAR: 2010 - 2011, Semestrul II

 

INTRODUCERE



Deşi esenţială, cunoaşterea noţiunilor teoretice de marketing nu mai este suficientă pentru o persoană implicată īn conducerea şi planificarea activităţilor de marketing. Pentru a fi competitivi pe piaţa muncii īn zona de interes a marketingului trebuie să stăpāniţi instrumente specifice analizei informaţiilor, pentru a putea surprinde acele aspecte ale evoluţiei mediului de marketing necesare īn procesul decizional. Utilizarea capabilităţilor analitice rezultate din boom-ul tehnologic al ultimelor decenii, īn special a celor care ţin de tehnologia informaţiei, este vitală pentru competitivitatea activităţilor de marketing ale unui organizaţii moderne.

Īn ultimii ani, la nivel mondial s-a produs o revoluţie īn domeniul informaţiilor de marketing, o revoluţie bazată pe depozite de date, modelare şi pe suportul logistic venit din zona tehnolgiei informaţiei. Īn procesul normal de desfăşurare a activităţilor specifice băncile, fondurile de investiţii, companiile de marketing direct, ca şi alte categorii de organizaţii generează un volum extrem de mare de date despre clienţii lor şi tranzacţiile acestora, iar un instrument compentent de  analiză a acestora reprezintă metoda ideală de a transforma aceste date īntr-un avantaj strategic pentru organizaţia din care faceţi parte.

 


Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la adresa: mihai.orzan@ase.ro