Deşi esenţială, cunoaşterea noţiunilor teoretice
de marketing nu mai este suficientă pentru o persoană
implicată īn conducerea şi planificarea activităţilor
de marketing. Pentru a fi competitivi pe piaţa muncii īn zona de interes
a marketingului trebuie să stăpāniţi instrumente specifice analizei informaţiilor, ca şi modele esenţiale īn
procesul de planificare strategică. Utilizarea capabilităţilor analitice rezultate din boom-ul tehnologic al ultimelor decenii, īn special a celor
care ţin de tehnologia informaţiei, este vitală pentru competitivitatea
activităţilor de marketing ale unui organizaţii moderne.
Īn ultimii ani, la nivel mondial s-a
produs o revoluţie īn domeniul informaţiilor de marketing, o revoluţie bazată pe depozite de date, modelare şi pe suportul logistic venit din zona tehnolgiei
informaţiei. Īn procesul normal de desfăşurare a activităţilor specifice băncile, fondurile de investiţii, companiile de marketing direct, ca
şi alte categorii de organizaţii generează un volum extrem de mare de date despre clienţii lor şi tranzacţiile acestora, iar modelarea este metoda
ideală de a transforma aceste date īntr-un avantaj strategic pentru
organizaţia din care faceţi parte.
|